19 September 2009

Eid Mubarak ~!

Ja’alnaa Allah wa iyyakum min al aidin wa al faizin” - Semoga Allah menjadikan kami dan kamu termasuk orang-orang yang kembali (ke jalan Allah) dan orang-orang yang menang (melawan hawa nafsu).Sungguh
Belum tertutup pintu kemaafan
Pada bulan kesucian al fitri
Masih rendah sayap Jibril 'Alaihissalam
Memohon keampunan
Untuk hamba-hamba yang khilaf
Penuh berharap
Dan jiwa ini penuh mengharap.

Assalamu'alaikum wrth wbt.

Ikhwah & Akhawat, sahabat dan seluruh para pengunjung blog PENA-TERBANG
Eid Mubarak to all. Taqabbalallahu Minaa wa minkum!

Dikesempatan ini ana ingin mengucapkan selamat menyambut eidul fitri kepada semua.
Dengan kerendahan hati ana ingin memohon maaf atas tutur yang salah, tulisan yang mengguris, janji-janji yang tidak tertunai dan tindakan-tindakan yang tidak menyenangkan.

Semoga kita menyambut hari kebesaran dengan penuh rasa syukur sambil tidak lupa untuk terus berdoa agar segala amalan kita sepanjang Ramadhan diterima Allah, segala dosa-dosa kita diampunkan Allah dan kita dipelihara Allah dari azabNya.

Mari kita sama-sama tanamkan azam agar segala amalan (solat-solat sunat, solat-solat tahajjud, zikir-zikir dan doa-doa mengharap maghfirah) yang kita amalkan sepanjang ramadhan bukan sahaja menjadi satu bentuk latihan malah satu amalan yang berterusan untuk diamalkan di sepanjang sebelas bulan mendatang sehingga kita diizinkan Allah untuk bertemu dengan ramadhan lagi, insyaAllah.

Mari kita sama-sama berharap agar nilai ketaqwaan yang dibina hasil perjuangan (hawa nafsu, jiwa, keazaman & himmah) kita di bulan ramadhan selaras dengan suruhan berpuasa itu sendiri (al-baqarah: 186) menjadi satu bekalan yang cukup utuh untuk terus bekerja di jalan Allah, insyaAllah.

Akhirnya, marilah kita sama-sama memperbanyakkan takbir dan tahmid pada malam hari raya, memuji, mengagung dan bersyukur kerana Allah masih menetapkan kita dan hati-hati kita di atas jalan petunjukNya, berada dalam nikmat iman dan berjaya melaksanakan salah satu perintah Allah sebagai manifestasi ketaatanNya.

"Sekiranya mengerjakan amal ibadat pada malam hari raya dengan mengharapkan keredaan Allah semata-mata, hatinya tidak akan mati (pada hari kiamat) sebagaimana matinya hati (orang yang kufur ingkar pada hari itu." (HR Ibn Majah)

Salam eid mubarak untuk semua. Kullu am wa antum bikhair.
p/s:Jemput bertandang ke rumah di Besut/Dungun

Shee(da)/K'Shee
Besut
Malam 1 Syawal 1430H




No comments: